Вівторок
21.05.2024
15:29
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Технологія
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [5]
Діяльність ШМО [9]
Розробки уроків [1]
Самоосвіта вчителя [4]
Позакласні заходи [2]
для 5-го класу [1]
для 6-го класу [0]
для 7-го класу [1]
довідник [0]
Родовід речей [13]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Тема. Традиції декоративно-ужиткового мистецтва в побуті. Плетіння гачком.

Тема. Традиції декоративно-ужиткового мистецтва в побуті. Плетіння гачком.

Практична робота. Вправи на виконання основних елементів.

Мета. Ознайомитися із виробами плетеними гачком.

Навчитися користуватися інструментами та матеріалами для плетіння гачком, вивчити правила безпечної роботи з ними. Виконати основні елементи плетіння гачком. Роботу виконувати акуратно, виховувати естетичний смак.

Обладнання: зразки в'язання основних елементів, виробів.

Інструменти і матеріали: гачок, пряжа, ножиці.

Основні поняття: повітряна петля, ланцюжок, півстовпчик, узори в'язання (щільні, ажурні, філейні, фонові).

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

І. Організаційний момент  ( 1 хв.)

И. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів  (З хв.)

III. Вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя  (10+24 хв.)

1. Прийоми роботи гачком.

2. Техніка в'язання ланцюжка, півстовпчика (із практичним

закріпленням).

3. Види узорів в'язання.

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів   (5 хв.)

V. Підсумки уроку   ( 1хв.)

VI. Домашнє завдання  ( 1хв.)

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда.

- Які інструменти і матеріали необхідні для в'язання серветок іграшок та ін.?

Обґрунтуйте свій вибір.

Наведіть приклади декоративних виробів (одягу), зв'язаних гачком.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя.

В'язання — це спосіб виготовлення полотна або окремого виробу шляхом

згинання ниток у петлі, що переплітаються між собою.

В'язання — один із найдавніших видів декоративно-ужиткового мистецтва, що

існує понад трьох тисяч років. В'язані речі були знайдені у стародавніх похованнях Єгипту, Риму. Греції.

В одній із гробниць фараонів була знайдена дитяча в'язана шкарпетка. Великий

палець був вив'язаний окремо, тому що в той час носили взуття, схоже на наше

пляжне.

У V ст. в'язання набуває розвитку на Сході й приблизно у IX ст. приходить до

Європи. Особливо поширилося мистецтво в'язання у середні віки в Англії 1 Шотландії у зв'язку з розвитком вівчарства у цих країнах. У XIII ст. ручне в'язання стало доволі прибутковим ремеслом у країнах Західної

Європи, але найвищого рівня розквіту воно досягло наприкінці XVI ст.

В'язання гачком доступно всім. За допомогою цього простого інструмента

можна виготовити модний одяг, а також декоративні вироби (серветки,

скатертини, гардини, шалі тощо). Тому в'язання гачком залишається модним і популярним і нині. Невичерпна кількість вузлів і їх комбінацій дають можливість виявити свою творчу фантазію.

В'язання гачком є не лише цікавим і захоплюючим заняттям для багатьох

людей, а й одним із видів декоративно-ужиткового мистецтва. Красиві,

оригінальні і вишукані в'язані речі демонструють на виставках народної

творчості, фотографії та схеми кращих зразків друкують у періодичних виданнях, спеціальній літературі. Особливо цінні вироби зберігаються у залах музеїв країни.

Серед виробів, в'язаних гачком, найбільшою популярністю користуються

предмети оздоблення житла — серветки, диванні подушки, скатерті, занавіски тощо. Ці декоративні в'язані вироби роблять житло затишним. Важливо лише, щоб вони були виконані зі смаком і пасували до меблів, посуду та інших речей у кімнаті. Гачком в'яжуть також різні види одягу — шарфи, шапочки, рукавиці, шкарпетки, кофти, жилети тощо. Цікавими і своєрідними є дитячі іграшки, в'язані гачком із яскравої чи пухнастої пряжі.

Для виготовлення в'язаних виробів необхідні такі інструменти і матеріали:

гачки, нитки.

Гачок — це в'язальний інструмент, який складається з ручки, стержня і

головки з борідкою (мал у зошит). Виготовляють гачки із різних матеріалів — металу, пластмаси, деревини.

Розрізняють гачки короткі (12...15 см) і довгі (35...45 см).

Гачки виготовляють різні за товщиною. Залежно від товщини вони мають

номер від 1 до 6. Номер гачка — це діаметр його головки в міліметрах.

Наприклад, гачок №2 має діаметр головки 2 мм.

Товщину гачка добирають відповідно до товщини нитки, з якої в'яжуть виріб. Чим товща нитка, тим товщий треба брати гачок. Нитка повинна бути у півтори рази товща від товщини гачка в місці заглиблення біля борідки гачка.

Найкраще перевірити відповідність гачка пров'язуванням петель. Гачок повинен легко і повністю захоплювати нитку і при цьому не розділяти її  на волокна. Нитка під час в'язання не повинна зіскакувати з гачка. Купуючи гачок, особливу увагу слід звертати на якість головки. Занадто гостра головка буде проколювати палець. Тупою головкою незручно вводити гачок в петлю.

Для в'язання виробів гачком використовують різні нитки: бавовняні, льняні, вовняні, шовкові, синтетичні. Нитки добирають залежно від призначення виробу та узору в'язання. Товстими вовняними нитками можна в'язати шапочки, шарфи, шкарпетки, диванні подушки, верхній одяг. Для серветок, комірців, занавісок використовують тонкі нитки — бавовняні,

синтетичні. Промисловість випускає спеціальні нитки для в'язання ажурних виробів. Найчастіше ці нитки білого кольору, тоненькі, блискучі й шовковисті.

Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для в'язання така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду узору, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки.

В'язання гачком потребує великої  зосередженості уваги, точних і вмілих рухів, обережного користування гострим гачком. Для того, щоб організм людини менше втомлювався під час в'язання, а робота виконувалася чітко, охайно, легко, потрібно правильно організувати своє робоче місце, додержуватись  правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПРАЦІ ТА САНІТАРНО-ГІПЄНІЧНІ ВИМОГИ

ПІД ЧАС В ЯЗАННЯ ГАЧКОМ

1. Під час в'язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; спиною опиратися на спинку стільця.

2. В'язання тримати на відстані ЗО...35 см від очей.

3. Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має падати зліва.

4. Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити

близько до обличчя.

5. Лікті під час роботи тримати опущеними.

6. Клубок ниток розмістити внизу у кошику чи коробці так, щоб нитка легко розмотувалася з клубка.

7. Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку.

Міні-практикум.

1) Розгляньте підготовлені вами для роботи пряжу і гачок.

2) Оцініть відповідність товщини гачка товщині пряжі.

3) Для в'язання яких виробів можна використовувати таку пряжу?

4) Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи під час в'язання.

Бесіда.

1) Яких санітарно-гігієнічних вимог ви дотримувалися при вишиванні? Чи можна сказати, що при в'язанні слід виконувати такі ж вимоги?

2) Які правила безпечної роботи, на ваш погляд, важливі при в'язанні?

Учитель доповнює і систематизує відповіді учнів

1. Прийоми роботи гачком.

Розповідь учителя.

Узори в'язання складаються з переплетень петель і стовпчиків. До основних видів петель і стовпчиків належать:

а) повітряна петля; 

б) півстовпчик;

в) стовпчик без накиду; 

г) півстовпчик із накидом;

д) стовпчик з одним, двома, трьома і більше накидами.

Першим кроком до в'язання гачком є вміння правильно тримати гачок і нитку та виконувати першу петлю. (Учитель демонструє ці прийоми.)

Міні-практикум.

1) Візьміть нитку і гачок.

2) Виконайте першу петлю.

3) Проконтролюйте правильність дій (метод взаємоконтролю).

2. Техніка в'язання ланцюжка, (із практичним закріпленням).

Учитель пояснює і демонструє прийоми в'язання ланцюжка і півстовпчика, використовуючи наведені інструкційні карти. Після цього учні виконують в'язання.

ПРАКТИЧНА РОБОТА. В'язання ланцюжка. Інструменти і матеріали: гачок, нитки, ножиці, тканина (папір).

 Інструкційна карта «В'язання ланцюжка»

VІ.  ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ  Бесіда.

1) Як правильно підбирати гачок для в'язання?

2) Із запропонованих зразків пряж виберіть нитки для в'язання:

а) декоративних виробів:

б) зимового одягу;

в) літнього одягу.

3) Назвіть санітарно-гігієнічні вимоги при в'язанні й обґрунтуйте їх доцільність.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя.

Вибір пряжі і гачка для в'язання залежить від призначення виробу. Опанувавши

прості прийоми в'язання гачком, ви зможете виготовляти красиві вироби, які не

мають аналогів.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати інструменти і матеріали для в'язання

Категорія: Розробки уроків | Додав: May (09.02.2014)
Переглядів: 1550 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 1
1 Sergsnurl  
0
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/izgotovlenie-i-montazh-metallicheskikh-kolonn/>монтаж металлоконструкций процесс включает</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Друзі сайту